Advertentie-inkomsten online magazines stijgen met 15%
Gepubliceerd op 16-01-2014
De Fédération Internationale de la Presse Périodique (FIPP) presenteerde onlangs een studie over wereldwijde magazine trends: FIPP World Magazine Trends 2013 – 2014. De studie vertelt wat we eigenlijk al weten; advertentie-omzetten verschuiven steeds meer van print naar online. Voor 2015 verwacht FIPP een omzetstijging voor advertenties in online periodieken van 15% terwijl de omzet in print advertenties 6% zal moeten inleveren.
Een van de conclusies uit het 394 pagina’s tellende rapport is dat print uitgevers structureel zullen moeten gaan veranderen om hun voortbestaan te garanderen. Het teruglopen van abonnees in combinatie met de dalende advertentie-inkomsten zal print-only-publishers uiteindelijk de kop kosten. Het volgen van de doelgroep richting digitaal blijkt hierdoor onvermijdelijk.
De online advertentie-inkomsten stijgen wereldwijd van 8 miljard dollar (2012) naar 15,2 miljard (2014). Door deze verandering zal er meer online verdient worden dan via gedrukte tijdschriften en kranten samen.
Ben jij naast je print uitgave(n) opzoek naar een digitale oplossing? Neem contact op met Stefan en wellicht kan BlueBerry Media je helpen om jouw advertentie-inkomsten te verhogen.