Advertentiemarkt mobiele apparaten maakt spectaculaire groei door
Gepubliceerd op 26-09-2014
Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat er de afgelopen jaren een verschuiving heeft plaatsgevonden in de digitale advertentiemarkt. In 2012 werd nog bijna 90% procent van de online advertenties bekeken via een desktop-browser, de rest werd vooral getoond in (toen nog erg succesvolle) direct-marketing e-mails. Anno 2014 is de rol van e-mail ver uitgespeeld en wordt een kleine 15% van alle digitale advertenties op een mobiel apparaat bekeken.
Deloitte geeft in het onderzoek aan dat samen met het gedrag van consumenten, ook de budgetten van adverteerders verschuiven. Van onze klanten horen we regelmatig dat ze voor een Online Magazine kiezen, omdat adverteerders hun advertenties liever op desktops en tablets terugzien, dan in printmedia of in direct-mails. Buiten het gedrag van consumenten, speelt ook de ingebouwde meetbaarheid van de effectiviteit van een campagne en directe mogelijkheid tot koppeling met een webshop hierin een rol.
Wil je graag weten hoe je met een je eigen Online Magazine adverteerders een interessant platform kunt bieden, of ben je benieuwd hoe je organisatie in een Online Magazine onder de aandacht gebracht kan worden? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.