BlueBerry Media in 2014
Gepubliceerd op 17-03-2014
In 2014 draait alles op volle toeren door; de (inter-)nationale monetaire crisis lijkt aan de beterende hand en het einde lijkt in zicht. Met HTML5 is een techniek beschikbaar waar velen op zaten te wachten. O.a. Flash, dat na jaren trouwe dienst een vervanger krijgt, is toe aan een opvolger. Het alom bekende Adobe-product bleek voor het steeds sneller en dynamischer wordend internet toch zijn langste tijd gehad te hebben.
Steeds vaker bleek Flash te zwaar en omslachtig om fijn functioneel gebruik van internet te ervaren. Waar het is bedoeld om een website wat op te leuken door animatie, interactie of voor reclamedoeleinden door een clickable banner te plaatsen, is tegenwoordig de keerzijde een belangrijker argument tegen deze techniek.
Enerzijds is er natuurlijk het feit dat alle onderdelen op meerdere platformen hetzelfde moeten functioneren. Dat zou Flash waarschijnlijk nooit gaan lukken. Al sinds de opkomst van de mobiele apparaten van Apple bleek dat hierin geen plaats voor Flash zou zijn. Toen die producten op de markt ook nog eens zeer succesvol bleken, leek het lot van Flash bezegeld.
Ook bij BlueBerry hebben we niet stil gezeten. Inmiddels worden alle nieuwe magazines die we creëren worden al opgeleverd in een HTML5-interface. Overigens houden we hierbij wel degelijk rekening met apparaten en browser die zo oud zijn dat ze niet kunnen omgaan met HTML5. Denk hierbij bijvoorbeeld aan oudere versies van Internet Explorer. Dus als iemand IE7 gebruikt om te surfen en