De tablet; van gadget naar salestool
Gepubliceerd op 14-11-2013
De tablet heeft een stevige positie ingenomen in ons dagelijks leven. Zo berichtten we al eerder over de hoeveelheid online aankopen en het aantal huishoudens dat in het bezit is van een tablet. Nu blijkt uit een onderzoek van Aberdeen Group dat de tablet ook intensief gebruikt wordt door zakelijke gebruikers tijdens het face-to-face verkoopproces.
Hoewel de tablet door particuliere gebruikers voornamelijk gezien wordt als gadget weet de zakelijke markt de voordelen van het mobiele apparaat toe te passen bij gebruik door buitendienstmedewerkers. Vertegenwoordigers, accountmanagers en sales representatives gebruiken al langer mobiele devices om contactgegevens op te zoeken, een CRM-systeem te raadplegen of e-mail te bekijken. Nu blijkt dat 40% van de “best-in-class” sales-organisaties de tablet ook gebruiken tijdens het persoonlijke verkoopgesprek. De tablet wordt dus niet meer alleen gezien als handige gadget maar ook als functionele presentatietool.
Bij BlueBerry Media zijn we ons al langer bewust van de mogelijkheden van tablets als salestool. Zo ontwikkelden we onlangs via ons online magazinesysteem sales-applicaties voor onder anderen SBS en Chairsupply. Neem gerust contact met ons op en dan bekijken we samen de mogelijkheden voor jouw salesapplicatie!