Groei Tablet PC's komende jaren
Gepubliceerd op 05-01-2011
Volgens researcher Forrester zal over enkele jaren (2015) één op de drie gezinnen in Amerika een Tablet PC hebben. De Tablet PC zal niet snel verdwijnen, meer dan een hype blijken te zijn en voor veel verandering zorgen in de software en hardware wereld.
Over de concurrentie voor de iPad schrijft Forrester:
“As for Android tablets, Research In Motion’s BlackBerry PlayBook, Microsoft’s Windows-based tablets, and tablets that run on HP’s and Nokia’s platforms, they’ll take a backseat to Apple, but in a market this big, there’s room for more than one player. By 2015, 82 million US consumers—one-third of US online consumers—will be using a tablet, and not all of them will be iPads.”
Verder boeiend is de verwachting van Forrester over het tempo waarmee consumenten de eerste generatie van iPads gaan vervangen. Dat gaan ze doen, heel snel als de iPad 2 uitkomt ergens in april.
“Although they are certainly used for productivity, tablets are proving themselves to be “lifestyle devices” at home and at work, and as such we think consumers will upgrade to newer models more rapidly than they would a more utilitarian device like a PC. In other words, we think a significant number of first-generation iPad buyers will buy iPad 2 when it comes out this year—many first-gen iPads will end up entertaining the kids in the back of the car while Mom and Dad get the shiny new (likely Facetime-compatible) model.”
Bron: Marketingfacts