iPad mini haalt grote broer in

Gepubliceerd op 14-03-2013

Uit maandelijks gehouden onderzoek naar de afzet van beeldschermen voor tablets en smartphones blijkt dat in het eerste kwartaal van 2013 een grotere vraag is naar de iPad mini met 7,9 inch scherm dan naar iPads van de tweede en vierde generatie met het originele 9,7 inch scherm.

De verkopen van orginele iPads vielen in januari 2013 terug naar 1,3 miljoen exemplaren van 7,4 miljoen exemplaren in december 2012. Dit terwijl de verkoop van de iPad Mini steeg naar 5 miljoen.

Bij eerdere schattingen is uitgegaan van een afzet van 60 miljoen ‘grote’ en 40 miljoen ‘kleine’ iPads in 2013. Naar aanleiding van dit onderzoek zijn deze cijfers bijgesteld naar 33 miljoen originele iPads en 55 miljoen iPad mini's.

Ondanks het kleinere schermformaat van de iPad mini zijn online magazines die met de BlueBerry Magazine Editor worden gepubliceerd zowel op de iPad mini als de originele iPad te bekijken - in een iPad-app die geheel in huisstijl van de klant wordt opgemaakt en te downloaden is via de App Store.

Bron

Meer afbeeldingen