Kwart online advertenties niet goed getoond op iPad
Gepubliceerd op 19-08-2013
Doordat bijna een kwart van de reclame-uitingen op webpagina’s gebruik maken van Adobe Flash-technologie worden deze advertenties niet correct getoond op de iPhone en iPad, zo concludeert Adrime Weborama aan de hand van een onderzoek dat werd uitgevoerd naar de web campagnes van de tien grootste uitgevers in Nederland.
Ondanks dat de ontwikkeling van Flash-ondersteuning voor mobiele apparaten al geruime tijd stil staat wordt er nog steeds gekozen voor Flash-advertenties omdat het in Flash relatief eenvoudig is om complexe animaties te verwerken die de aandacht van een website-bezoeker trekken.
De onderzoekers raden aan om in plaats van Flash te kiezen voor HTML5. In een tijd waarin de conversie van advertenties steeds belangrijker wordt en het mobiele online verkeer toeneemt zijn de voordelen van een systeem dat ook door smartphones en tablets wordt ondersteund voor de hand liggend.
Advertenties die worden verwerkt in magazines die met het BlueBerry Online Magazine platform worden opgemaakt worden standaard weergegeven in HTML5 om er zo voor te zorgen dat de geboden content op elk platform wordt getoond zoals bedoeld. Bovendien is het ook mogelijk de publicaties te publiceren in een eigen iPad app, waarmee ze ook offline beschikbaar worden.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om jouw publicaties online in HTML5 beschikbaar te stellen? Met het BlueBerry Magazine-platform is het opmaken, online publiceren en up-to-date houden van bijvoorbeeld een relatiemagazine of catalogus eenvoudig zelf te realiseren. Naast de standaardmogelijkheden om video, audio of slideshows te integreren behoort ook een koppeling met social media of een reeds bestaande webshop tot de mogelijkheden.
Stuur een mailtje naar Stefan of bel hem op 06 - 38 06 62 69 en laat je informeren over de mogelijkheden!