Salestool 2.0!
Gepubliceerd op 02-12-2011
Een presentatie geven is een stuk beter te doen als je kan illustreren waarover je spreekt. Een overheadprojector overal mee naar toe nemen is niet bepaald een optie. Ook print folders zijn niet ideaal voor dit doel. Zodra er een wijziging plaats vindt moet het materiaal aangepast kunnen worden en een nieuwe lading dient gedrukt te worden. Een dure aangelegenheid, naast het feit dat het ontzettend onpraktisch is. Met de bereikbare technische mogelijkheden vandaag de dag is dit ook niet meer nodig. Naast eenvoudig consumentengebruik beginnen nu ook de commerciële oplossingen van de iPad duidelijk te worden. BlueBerry Media werkt als sinds de lancering met en voor de iPad, met name op het gebied van interactieve magazines.
Uit dit systeem zijn ook sales-tools gekomen die onlangs afgeleverd zijn. Nationale Spoorwegen en Spa sturen haar salesteams op pad met een iPad. Hierop draait dan de sales-tool van die organisatie, die is opgemaakt in BlueBerry's Magazine Editor. Aan de hand van templates kan eenvoudig een presentatie in elkaar worden gedraaid. Elk lid van het sales-team kan deze tot een bepaald niveau personaliseren, op basis van een ingebouwd rechtensysteem.
Zo kan het salesteam altijd beschikken over een lichtgewicht sales-tool die altijd up-to-date is, en geen internetverbinding nodig heeft.
Meer over de sales-tool van Spa Nederland:
http://cooks-inc.com/werk/cases/spadel-nederland-interactive-sales-tool/