Trends in online winkelen
Gepubliceerd op 10-09-2013
Online winkels zijn de laatste jaren geëvolueerd van een nieuw verschijnsel naar een onmisbaar distributiekanaal voor zowel groothandels als retailers. Inmiddels zijn ruim 40.000 Nederlandse webshops gezamenlijk goed voor een jaaromzet van zo’n tien miljard euro. Dit is ook niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat bijna de helft van alle Nederlanders wel eens online winkelt.
Eerder schreven we al over de enorme groei van de online retailmarkt en het aandeel van tabletverkeer hierin. Recent onderzoek gaat dieper in op het doel en de werking van online winkelen.
Naast productinformatie speelt de beleving van het online winkelen een steeds grotere rol in het aankoopproces. Waar voorheen de transactie centraal stond, staat nu steeds meer de beleving en sfeer die met een aankoop wordt geassocieerd centraal. Eén op de drie Nederlanders geeft zelfs aan vooral online inspiratie op te doen en de daadwerkelijke aankoop liever in een fysieke winkel te doen.
Liggen er voor jouw organisatie ook kansen als het gaat om het online inspireren van je klanten?
Neem gerust contact met op en we vertellen je graag hoe we je hier met ons online-magazine systeem bij kunnen helpen. Naast het bieden van inspiratie aan je klanten kunnen we je ook helpen met een directe koppeling naar je webshop zodat geinspireerde klanten direct een bestelling kunnen plaatsen.